Menu Close

8b klasės projektas „Užkonservuotas pavasaris“: kai akys mato daugiau.

Perskaitę ištraukas iš Rėjaus Bredberio romano „Pienių vynas“, 8b klasės mokiniai (lietuvių kalbos mokytoja Natalija Kozlovskaja) susimąstė, ką reiškia sugauti vasarą ir užkimšti ją  buteliuose.  Rašytojo metaforinis pasakojimas įkvėpė aštuntokus, nusprendusius užkonservuoti greitai tirpstantį pavasarį, tad mokiniai atliko eksperimentą „Užkonservuotas pavasaris“.

Aštuntokai išėjo tyrinėti mokyklos aplinkos – jie stebėjo pavasarėjantį kraštovaizdį, domėjosi šalia augančiais augalais, atgimstančia gyvūnija, užrašuose fiksavo savo atradimus, įamžino  bundančią gamtą nuotraukose. Savo įžvalgas mokiniai pristatė klasės draugams. Pristatymuose atsispindėjo ne tik biologinės žinios, bet ir kūrybiškas požiūris į pasaulį – pavasaris jų darbuose atgijo kaip spalvingas, gyvas, jautrus metų laikas. Mokiniai dalijosi ne tik faktais, bet ir jausmais, kuriuos jiems sukėlė gamtos stebėjimas. Projektas padėjo vaikams suprasti, kad „užkonservuotas pavasaris“ – tai ne tik stiklainis su žiedlapiais ar nuotrauka iš žydinčios pievos, tai gebėjimas pastebėti grožį kasdienybėje, sustoti, įsiklausyti, įsižiūrėti. Kaip ir Bredberio romane, taip ir čia – tikrasis stebuklas slypi gebėjime pajausti gyvenimą visu jautrumu.

8b klasės mokinių projektas tapo ne tik pažintiniu, bet ir jausminiu atradimu. Pavasaris, kurį jie „užkonservavo“, dar ilgai gyvens jų prisiminimuose, širdyse ir, galbūt, jų pačių žvilgsnyje į pasaulį.

Skip to content