Menu Close

M. K. Čiurlionio keliu link garsovaizdžių

Gegužės 2 dieną  IIa klasės mokiniai su auklėtoja Natalija Kozlovskaja išvyko į netradicinę pamoką, kupiną meno, technologijų ir kūrybinio pažinimo. Šios pamokos centru tapo prestižinį apdovanojimą pelnęs Kristinos Buožytės ir Vitalijaus Žuko filmas „Pasaulių sutvėrimas“, paremtas Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūryba. Tai ne tik filmas – tai interaktyvi, pojūčius įtraukianti meninė patirtis, leidusi mokiniams pajusti  vieno garsiausių Lietuvos menininkų vizijas.

Virtualios realybės (VR) technologijų pagalba mokiniai galėjo „įžengti“ į Čiurlionio paveikslų ir muzikos pasaulį – sklandyti virš kalnų, leistis į simbolių kupinas keliones, plaukti kartu su muzikinėmis linijomis, kurios erdvėje virto šviesos takais. Pamoka kitoje aplinkoje tapo ne tik technologine naujove, bet ir giluminiu emociniu išgyvenimu – galimybe meną ne tik pamatyti, bet jį pajusti, išgirsti, netgi paliesti mintimis.

Vienas iš pagrindinių šios edukacinės patirties uždavinių – suteikti galimybę jaunimui giliau pažinti Čiurlionio kūrybą. Filmas, lydimas kūrybinių diskusijų, leido mokiniams iš naujo atrasti Čiurlionio paveikslų ir šiuolaikinės muzikos kūrėjų Roko Zubovo ir Philo Vono sąveiką. Mokiniai tyrinėjo simbolių kalbą, filosofinius kūrybos klodus, menininkų siekį sujungti meną, mokslą ir dvasinį pasaulį. Ši patirtis skatino klausimus, smalsumą ir norą gilintis – ne tik į meną, bet ir į save.

Ši netradicinė pamoka buvo skirta ne tik žinioms perteikti, bet ir kultūriniam sąmoningumui ugdyti. Mokiniai susipažino su M. K. Čiurlionio meniniu palikimu ne kaip su praeities vertybe, o kaip su gyvu, aktualiu ir įkvepiančiu reiškiniu. Jie patys tapo aktyviais tyrinėtojais, interpretuotojais, kūrėjais. Filmas „Pasaulių sutvėrimass“ ne tik papasakojo apie menininką, bet kvietė į jo pasaulį įžengti su atvira širdimi ir protu.

Šios pamokos metu mokiniai patyrė, kad menas gali būti ne vien žiūrėjimo objektas, o įtraukiančios kelionės pradžia. Jie pamatė, kaip technologijos gali tapti priemone pažinti klasikinį meną, o kūryba – būdu suprasti pasaulį kitaip. Tokie užsiėmimai ne tik praturtina mokymosi procesą, bet ir įkvepia ieškoti savų išraiškos formų, kurti tiltus tarp praeities ir dabarties.

Skip to content