Ia klasės mokinės Dominika, Karina, Gabrielia ir Olivija aktyviai įsitraukė į tiriamąją veiklą ir pristatė kūrybiškai parengtą darbą tema „Malūno įvaizdis literatūroje, tautosakoje ir mene“. Mokinės tyrė, kokias prasmes įgauna šis mistinis statinys įvairiuose kultūros kontekstuose: literatūroje, folklore bei vaizduojamajame mene.
Pirmiausia mokinės analizavo, kaip malūnas vaizduojamas Jurgio Šeiniaus romane „Kuprelis“. Čia malūnas – ne tik kraštovaizdžio dalis, bet ir svarbus simbolis, susijęs su pagrindinio veikėjo Olesio išgyvenimais, vienišumu ir neįgyvendinta meile. Tai tarsi žmogaus likimo metafora – sukamieji sparnai tampa laiko, besisukančio gyvenimo rato, o gal net vidinės būties nerimo ženklu.
Kitas svarbus literatūrinis šaltinis – Kazio Borutos romanas „Baltaragio malūnas“. Jame malūnas tampa magiškos erdvės centru, kur susipina realybė ir mitinis pasaulis. Malūnas čia yra ne tik darbo vieta, bet ir vieta, kur priimami lemtingi sprendimai, kur susiduria žmogaus laisvė ir antgamtinės jėgos. Mokinės pabrėžė, kaip Borutos kūrinyje malūno simbolis įgauna gilesnę prasmę – tai meilės, aistrų, praradimų ir sielos išbandymų vieta.
Darbo tautosakos dalyje buvo aptartos sakmės, kur malūnas iškyla kaip žmogaus galios, tvirtumo ir valios išbandymo vieta. Šioje sakmėje malūnas tampa ne tik praktinės veiklos objektu, bet ir herojinio veiksmo erdve – tai vieta, kur žmogus įrodo savo vertę, pasipriešindamas sunkumams ir pavojams.
Vaizduojamojo meno kontekste mokinės aptarė Vincento van Gogo kūrybą. Šio garsaus olandų dailininko paveiksluose malūnai dažnai vaizduojami ramios gamtos fone, jie perteikia žmogaus ir aplinkos harmoniją, nostalgiją bei gyvenimo trapumą. Van Gogo kūriniuose malūnas tampa tylos ir apmąstymų simboliu, jungiančiu žmogų su jo vidiniu pasauliu bei natūralia aplinka.
Šis tiriamasis darbas parodė ne tik mokinių gebėjimą analizuoti ir interpretuoti įvairius kultūros šaltinius, bet ir jų kūrybingumą bei gebėjimą sieti literatūrą, tautosaką ir meną į vieningą visumą. Malūnas, kaip daugiaprasmis simbolis, atvėrė galimybes kalbėti apie žmogaus likimą, pasirinkimus, ryšį su gamta ir kultūriniu palikimu.